روزی سقراط حکیم مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر بود .علت ناراحتی اش را پرسید . شخص پاسخ داد : در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم . سلام کردم.جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.سقراط گفت : چرا رنجیدی ؟مرد با تعجب گفت: خوب معلوم است که چنین رفتاری ناراحت کننده است.سقراط پرسید : اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد به خود می پیچد.آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی ؟مرد گفت : مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم. آدم از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود .سقراط پرسید: به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟مرد جواب داد : احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم.سقراط گفت : همه این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی .آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود ؟و آیا کسی که رفتارش نا درست است ، روانش بیمار نیست ؟اگر کسی فکر و روانش سالم باشد هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟بیماری فکری و روان نامش غفلت است.و باید به جای دلخوری و رنجش نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند.پس از دست هیچ کس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده.
بدان که هر وقت کسی بدی می کند در آن لحظه بیمار است.

 

بهترین رنگ در طراحی سایت

آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:

1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید

اهداف : ارتباط خوشنویسان وهنرمندان خوشنویس با یکدیگر ، ایجاد بستری مناسب جهت توسعه هنر خوشنویسی در محیط مجازی، تبادل وبحث و گفتگو هنرمندان با یک دیگر، به نمایش گذاشتن آثار ، بیان خاطره ها تجربیات و سخنان اساتید ....

alt

http://www.kelkkhial.ir

logo-samandehi

Back to Top

Template Design:Dima Group