سخنگوی شهردار سیرجان گفت: با توجه به کاهش 40 درصدی جذب اعتبارات و درآمد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم به 19 میلیارد تومان رسیده است.

امین زند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان از تخصیص و اجرای بخش اعظم بودجه شهرداری سیرجان به ساخت پروژه‌های زیربنایی خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری پروژه‌های عمرانی مانند تعریض پل شهید کرم فتحی‌زاده و شهدای غواص، زیرگذر صنعت، تقاطع غیرهمسطح، سالن همایش‌ و پایانه مسافربری، ساخت بلوار و خیابان، بهسازی خیابان‌ها و پیاده‌روها و نهضت آسفالت‌ و دیگر کارهای عمرانی در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی شهرداری سیرجان بیان کرد: در پنج ماه نخست سال گذشته، 32 میلیارد تومان بودجه جذب شد که با توجه به کاهش 40 درصدی جذب اعتبارات و درآمد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم به 19 میلیارد تومان رسیده و باید بر اساس پیش‌بینی، ماهانه 10 میلیارد تومان یعنی تا امروز 50 میلیارد تومان جذب بودجه تحقق شود که کاهش محسوسی رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر احداث سه پل و تقاطع غیرهمسطح و زیرگذر در حال انجام از یک سو و احداث پروژ‌ه‌های سالن همایش‌ها، پایانه مسافربری و مجتمع سازمان‌های شهرداری و ساخت بلوار قائم و ... از سوی دیگر نشان‌دهنده حجم بالای کار در ارائه خدمات زیربنایی در توسعه شهری سیرجان است.

زند تصریح کرد: آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر همزمان با سه پیمانکار و بهسازی معابر اصلی شهر شامل جدول‌گذاری، زیرسازی، روکش آسفالت، سنگ فرش معابر و پیاده‌روهای سطح شهر نیز در حال انجام است.

سخنگوی شهردار سیرجان اجرای پروژه‌های زیربنایی را خدمت به شهروندان دانست و اظهار کرد: انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر با توجه به عدم نگاه تبلیغاتی و ظاهری به عنوان زیربنای توسعه شهری در دستور کار قرار گرفته و از نیازهای اساسی شهر محسوب می‌شود که با توجه به کاهش 40 درصدی اعتبارات، ارائه و ساخت این پروژه‌ها در اولویت اصلی شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه نگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان همواره در راستای رفاه حال شهروندان و توسعه شهری سیرجان است، انتقاد سازنده به همراه ارائه راهکار مهندسی و علمی را انتظار مدیریت شهری سیرجان از رسانه‌ها دانست.

زند عنوان کرد: اصحاب رسانه مجموعه مدیریت شهری را در تقویت فرهنگ و حقوق شهروندی یاری و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری سیرجان دعوت کنند.

وی ابراز داشت: کارهای زیربنایی تنها ساخت مجتمع و پل نیست، تدوین برنامه پنج ساله شهرداری سیرجان و اصلاح فرآیندهای سیستم اداری و مالی، حفظ کیفیت و صرفه‌جویی در کارهای جاری و همچنین بهبود و اصلاح فرآیندهای سازمانی شهرداری و اصلاح اساسی در ساختار سازمان‌ها و تشکیلات شهرداری طی ماه‌های اخیر نیز فضای قانونمند و به دور از حاشیه و حذف سیاست از مجموعه شهرداری بوده است.

وی اظهار کرد: تمام پروژه‌های زیربنایی که وعده داده شده طبق برنامه زمانبندی در مرحله انجام است و همدلی و همراهی همه مسئولان در تحقق این مهم حافظ حقوق شهر و شهروندان است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940531000505

logo-samandehi

Back to Top

Template Design:Dima Group